Met trots presenteren wij, Het Natuurloket en de Nationale Databank Flora en Fauna, onze nieuwe website.
Heeft u al eerder bestellingen gedaan bij Het Natuurloket? Dan kunt u inloggen met uw gebruikelijke gegevens.
Wij zijn u graag van dienst! Kijk rustig rond en aarzel niet om bij vragen contact met ons op te nemen.
snApp de exoot is live!
In opdracht van Wetterskip Fryslân heeft de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF) een exoten app ontwikkeld, snApp de exoot.
Deze app stelt waarnemers in staat om meldingen te doen van exotische planten en dieren, ook wel plaagsoorten genoemd. Deze plaagsoorten kunnen veel schade aanrichten in de leefomgeving. Met het doorgeven van waarnemingen, wordt het verspreidingsgebied steeds beter in beeld gebracht. Op basis van dit beeld kunnen de plaagsoorten gericht aangepakt worden. De NDFF verzamelt en valideert de waarnemingen.
Downloaden
snApp de exoot is vanaf vandaag te downloaden in de App Store (Apple) en in de Play Store (Android).
Inloggen en registreren
Ben je al in het bezit van een account voor het NDFF-invoerportaal of Telmee, dan dien je voor het gebruik van snApp de exoot eerst eenmalig in te loggen op het exotenportaal; http://snappdeexoot.nl.
Hierna kun je direct met je NDFF account inloggen op snApp de exoot. (Let op, vergeet je met een NDFF account eenmalig in te loggen op het exotenportaal, dan ontvang je tijdens het inloggen op snApp de exoot een foutmelding).
Nieuwe gebruikers zonder NDFF account, die zich registreren op snApp de exoot, hoeven niet eerst in te loggen op het exotenportaal.
Waarnemingen
Opgeslagen waarnemingen die met snApp de exoot zijn ingevoerd, zijn terug te vinden in het exotenportaal.
Wij wensen jullie veel plezier met het gebruik van snApp de exoot. Als er vragen of opmerkingen zijn, neem dan contact op met het Serviceteam van de NDFF. Wij zijn op werkdagen tussen 09.00u en 17.00u bereikbaar op 0800-235633 of via serviceteamndff@natuurloket.nl